środa, 18 kwietnia 2012

Znaczenie kamieni - AGAT

Agat jest kamieniem towarzyszącym człowiekowi tak daleko, jak jest w stanie sięgnąć pamięcią. Błyskotki z tego minerału znajdowano juz w grobowcach z epoki kamiennej. W kurhanach odkrytych na Uralu znaleziono wiele wyrobów z agatów, niektóre z nich były odznaką władzy, nosili je jedynie najważniejsi przedstawiciele starożytnych społeczności. Już w starożytnym Egipcie przypisywano agatom moc nadprzyrodzoną. 
Niektórzy po dziś dzień uważają, że mają one magiczne właściwości. 
Agat jest kamieniem równowagi - fizycznej, emocjonalnej i intelektualnej. Harmonizuje energie yin i yang, działa uspokajająco, dodaje pewności siebie. Agat poprawia koncentrację uwagi i zdolności analityczne, co przydaje się do rozwiązywania problemów. Energia kamienia pozwala jego właścicielowi na śmiałe działania i wyzbycie się uprzedzeń. Kamień ulecza żal i gniew, zastępując je odwagą do zaczynania czegoś od nowa. Usuwa napięcie po przejściach z przeszłości. Na poziomie duchowym agat zwiększa świadomość, zachęca do cichej kontemplacji i akceptowania wydarzeń, sprzyja rozwojowi duchowemu. 


Przykładowa biżuteria z agatu:










5 komentarzy:

  1. naszyjniki też są przepiękne! ;)
    Co post to piękniejsze rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam na imię Agata więc te kamienie bardzo lubię :) Przepiękne naszyjniki z niech zrobiłaś, ten z ważką to mój faworyt<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Witam
      tylko on jest jeszcze dostępny i to na wyprzedaży:
      a dokładnie tutaj:
      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=140537039404777&set=a.140536966071451.13372.113216368803511&type=3&theater

      więc zapraszam

      Usuń
  3. Agat to jeden z polecanych dla mojego zodiaku.. śliczny jest ten niebieski z bransoletki.. :) poza tym podziwiem twórczość MALVARE
    pozdrawiam i zapraszam do mnie
    www.bringinspiration.blogspot.com
    tez jestescie moja inspiracja

    OdpowiedzUsuń